Vald snöskoter: Ingen modell vald
Fortsätt utan att välja modell
Välj snöskotermodell - rätt delar direkt!

När du valt snöskotermodell anpassas kategorier till att visa produkter som passar vald modell

Leverans Gosnow

Tillbaka FAQ - Guide

 

Alla beställningar från Gosnow.se skickas med PostNord som har snabba leveranstider. Vanligtvis tar det 2-4 arbetsdagar för våra beställningar att komma fram till våra kunder.
För de som bor högst upp i norr, eller längst ned i söder kan leveranstiden ibland ta någon arbetsdag extra p.g.a. den längre sträckan som paketet ska färdas.

Fraktkostnaden är 29 kr (inom Sveriges gränser) oavsett ordervärde.

Om er beställning är skickad som en spårbar försändelse kommer ni få ert kolli-id i ett mejl från oss när paketet lämnar vårt lager. Tänk på att det kan ta några timmar innan det går att följa paketet via PostNord.

  • Kan jag skicka min beställning till annan adress?

    Om ni önskar få en beställning levererad till annan adress än den ni är folkbokförd måste ni välja betalsättet direktbetalning eftersom vi inte kan eller får ändra adress vid fakturabeställning pga. bedrägeripolicy.

     

  • Kan jag hämta beställningen hos er?

    Vi har tyvärr ingen fysisk butik eller hämtlager där vi kan ta emot kundbesök. Alla beställningar skickas med Postnord direkt till ditt utlämningsställe.

  • Levererar ni även utanför Sverige?

    Ja, vi levererar även till Danmark och Finland.

  • Vart skickas mina varor?

    Alla beställningar som skickas i paket levereras till ditt närmsta postombud. Ni kommer bli aviserade från PostNord via SMS och även med brev någon dag senare när ni kan hämta ut det. Ni kommer även få kollinummer som ni både kan använda för att spåra samt hämta ut försändelsen med. De fyra sista siffrorna är koden ni anger till utlämningsstället.

    Om beställningen inte är skrymmande kan den skickas som franko eller varubrev 1:a-klass vilket innebär att det levereras direkt till er brevlåda. Försändelser som skickas som varubrev har ett kollinummer som börjar med "UI".

  • Var hittar jag mitt spårningsnummer?

    Ifall er beställning skickas som en spårbar försändelse kommer ni mottaga ert kolli-id i ett mejl från oss när paketet lämnar vårat lager. Tänk på att det kan ta några timmar innan det går att följa paketet via PostNord.

  • Jag har tappat bort min legitimation, hur hämtar jag ut mitt paket?

    Om du saknar giltig legitimation som t.ex. ID-kort, körkort eller pass kan du använda mobilt bank-ID och legitimera dig i Postnords app. Efter det kan du hämta ut paketet utan fysisk legitimation.

    Ladda ner Postnords app och fyll i er mejladress och mobilnummer så brukar paketet läggas till automatiskt. Annars lägger ni till paketet med det kolli-ID ni fick i mejlet av oss när beställningen skickades.

    I appen kan ni legitimera er med bank-ID. Efter att ni legitimerat er med Bank-ID får ni en streckkod som ni kan dela med er av till vem som helst som sedan kan hämta paketet utan att uppvisa varken sin egen eller er legitimation. Tänk på att det ska stå "Vem som helst får hämta ut paketet" under streckkoden.

  • Mitt paket är försvunnet?

    Ibland kan försändelser ta längre tid än vanligt vilket kan bero på förseningar av olika anledningar hos PostNord. Ifall det gått mer än fyra arbetsdagar kan ni kontakta PostNord om ni har ett kollinummer tillgängligt och fråga vart det befinner sig. Tänk även på att inte räkna in helgdagar (lörd-sönd) som leveransdagar.


    Om det uppstått problem och ni blir ombedda att kontakta oss kan vi upprätta en reklamation och ordna med en ny sändning till er om det behövs. Ni når oss på vår mejlsupport nedan.

    Info@twostroke.se